تبلیغات در اینترنت
دیابت ملیتوس
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وب سایت دکتر عبداله دیدبان٬ فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان ونوجوانان خوش آمدید. لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد.
داروهای خوراکی ضد دیابت
نوشته شده در پنجشنبه 25 خرداد 1396
بازدید : 530
نویسنده : دکتر عبداله دیدبان

اولین قدم درمانی برای دیابت نوع 2، رعایت رژیم غذایی، کاهش وزن و فعالیت‌های ورزشی است. گاهی وقت‌ها این اقدام‌ها نمی‌تواند بیماری را کنترل کند و نیاز به مصرف دارو پیدا می‌شود.

:: برچسب‌ها: درمان دیابت , داروهای دیابت , داروهای ضد دیابت , دیابت نوع 2 ,

دیابت و روزه داری
نوشته شده در جمعه 05 خرداد 1396
بازدید : 413
نویسنده : دکتر عبداله دیدبان

مسلمانان در سراسر دنیا ماه نهم قمری یعنی رمضان را هر ساله روزه می گیرند و عید آنرا جشن می گیرند. اگر چه برخی از بیماران دیابتی از روزه داری براساس قوانین شرع معاف هستند اما بسیاری از آنها این معافیت را نمی پذیرند و علاقه مند به روزه داری در این ماه مبارک هستند. رمضان ماهی است که احساس روحی و روانی خوبی در افراد روزه دار القا می کند و بیماران دیابتی علاقمند به انجام این فریضه اسلامی خود هستند .

:: برچسب‌ها: دیابت , روزه داری , دیابت و روزه داری , دیابت و روزه گرفتن ,

عوارض دیابت
نوشته شده در جمعه 28 خرداد 1395
بازدید : 1108

دیابت نوع یک (T1DM)
نوشته شده در جمعه 31 ارديبهشت 1395
بازدید : 1152
نویسنده : دکتر عبداله دیدبان

مبتلایان به دیابت نوع 1 حدوداً بین 5% تا 10 % از کل مبتلایان به دیابت را تشکیل می دهند. علیرغم اینکه اکثر دیابتی های نوع 1، کودکان و نوجوانان هستند (از هر 500-400 کودک، یک نفر) شانس ابتلای به این بیماری برای افراد در هر گروه سنی و با هر جنسیتی وجود دارد.

دیابت نوع 1، عارضه ای است که بر اثر از بین رفتن سلول های بتا ی لوزالمعده به وجود آمده و در نتیجه، بدن دیگر قادر به تولید انسولین نخواهد بود. انسولین هورمونی است که قند لازم برای سوخت و ساز بدن را به سلول ها می رساند.

:: موضوعات مرتبط: دیابت ,
:: برچسب‌ها: دیابت نوع یک , T1DM , علائم دیابت نوع اول , علت دیابت نوع اول , عوارض دیابت نوع اول , عوارض کوتاه مدت دیابت , عوارض بلند مدت دیابت , درمان دیابت نوع اول , رژیم غذایی دیابت نوع اول ,

پیشنهاداتی برای پیشگیری از ابتلا به دیابت
نوشته شده در جمعه 03 ارديبهشت 1395
بازدید : 1167

چگونه از ابتلا به دیابت جلوگیری کنیم

دیابت یا مرض قند با سرعت بسیاری در حال گسترش است. این در حالی است كه این بیماری، از بیماری هایی است كه به راحتی قابل پیشگیری است. چند روش ساده را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری مرور می كنیم.

:: موضوعات مرتبط: تغذیه , دیابت ,
:: برچسب‌ها: پیشگیری از دیابت ,

دیابت، بیماری خاموش
نوشته شده در جمعه 22 آبان 1394
بازدید : 1198
نویسنده : دکتر عبداله دیدبان

دیابت بیماریی است که در آن بدن قادر نیست انسولین کافی بسازد. انسولین هورمونی است که قند را برای تأمین انرژی روزانه بدن به سلولها می رساند. علت دیابت هنوز از اسرار است اما ارث و عوامل محیطی همچون چاقی و کم تحرکی می تواند در بروز آن نقش داشته باشد.

:: موضوعات مرتبط: دیابت ,
:: برچسب‌ها: انواع دیابت , دیابت نوع اول , دیابت نوع دوم , دیابت حاملگی , دیابت های ناشی از نقایص ژنتیکی خاص , راههای کنترل دیابت , پیشگیری از ایجاد دیابت نوع دو ,

دیابت نوع یک
نوشته شده در یکشنبه 11 مرداد 1394
بازدید : 362
نویسنده : دکتر عبداله دیدبان

ژن های متعددی در ایجاد زمینه ژنتیکی ابتلا به دیابت نوع ۱ نقش دارند و عوامل محیطی متعددی مانند بیماری های ویروسی، پروتئین های شیرگاو و ترکیبات نیتروز اوره در بروز دیابت نوع ۱ مؤثرند.

:: موضوعات مرتبط: دیابت ,
:: برچسب‌ها: دیابت نوع یک , دبابت کودکان , علل دیابت کودکان , علل دیابت نوع یک , تشخیص دیابت نوع یک , علائم دیابت نوع یک ,

علائم دیابت نوع ۱وتشخیص آن
نوشته شده در دوشنبه 17 فروردين 1394